Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Asynchronní motor s vnějším rotorem
Chvatík, Štěpán ; Bárta, Jan (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem asynchronního motoru atypické konstrukce, s rotorem umístěným na vnější části stroje, a jeho využitelnost ve vodohospodářském průmyslu, kde hlavním požadavkem je optimalizace jeho konstrukce z hlediska geometrických rozměrů. V úvodu práce je nejprve stručně vysvětlena problematika asynchronních motorů a jejich použití ve spolupráci s frekvenčními měniči a naznačen postup řešení práce. V následující kapitole je rozebírán elektromagnetický model výchozího návrhu stroje, jeho geometrické rozměry a možnosti jeho analýzy. Následně je proveden výpočet, nejprve analyticky pomocí programu RMxprt, a poté metodou konečných prvků v programu Ansys Maxwell. Třetí kapitola je věnována zevrubnému návrhu konstrukce stroje, včetně představení materiálu, ze kterých by měl být vyroben. Čtvrtá část práce se zabývá návrhem tepelné sítě, jejímž vstupem jsou převážně geometrické dispozice a elektrické ztráty v jednotlivých částech stroje. Na základě vytvořené sítě je vypočteno oteplení jednotlivých částí stroje, přičemž následně je prováděna kontrola, zda nebyla překročena maximální dovolená teplota vinutí. Předposlední část pojednává o genetickém algoritmu, jeho návrhu, a praktické využitelnosti v rámci optimalizace s požadavkem na minimální rozměry stroje. Jelikož není známo přesné konstrukční řešení mechanické části čerpadla, je poslední část věnována případové studii, ve které je provedeno srovnávání teoreticky dosažitelných rozměrů stroje v závislosti na kvalitě odvodu tepelných ztrát.
Vysokootáčkový synchronní stroj s vnějším rotorem
Král, Radek ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Klíma, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí a návrhem vysokootáčkového synchronního stroje s vnějším rotorem. Práce je uspořádána do tří hlavních kapitol. První kapitola se zabývá teorií návrhu stroje a také mechanickými limity, které jsou u vysokootáčkových strojů významné. V této kapitole jsou také uvedeny příklady aplikací těchto elektrických strojů. V druhé kapitole je analyticky spočten výchozí návrh stroje. Tento návrh stroje je optimalizován a ve třetí kapitole této práce jsou znázorněny výsledky simulací metodou konečných prvků včetně vyhodnocení těchto výsledků.
Konstrukce EC motoru s vnějším rotorem
Smrž, Ondřej ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na konstrukci EC motoru s vnějším rotorem. Jejím úkolem je seznámení s konstrukcí, základními vztahy, uplatněním tohoto typu motoru, s postupem návrhu magnetického obvodu s permanentními magnety a následným návrhem motoru. Dále pak dojde k ověření navrhnutého motoru metodou konečných prvků. V neposlední řadě shrne charakteristické vlastnosti a veličiny návrhu a dojde k porovnání prvotního návrhu s dalšími dvěma návrhy s určitými změnami v oblasti zubů statoru.
Vysokomomentové elektromotory pro pohony nezávislé trakce v oboru manipulační techniky
Höll, Jan ; Kurka,, Otakar (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
S rozvojem výkonové elektroniky i vysokoenergetických magnetů došlo k rozšíření synchronních strojů buzených permanentními magnety i do aplikací, kde je vyžadována plynulejší a náročnější regulace. Díky velké hustotě momentu, které mohou stroje buzené permanentími magnety dosáhnout, se začaly synchronní stroje uplatňovat i v přímých pohonech. Jednou z oblastí, ve které by se mohly přímé pohony uplatnit, je manipulační technika, kde je v současnosti většina pohonů pojezdu řešena pomocí asynchronního motoru, který je přes převodovku s pevným převodovým poměrem spojen s poháněným kolem. Navrhnout motor pro přímý pohon nízkozdvižného vozíku bylo i cílem této dizertační práce. Motor přímého pohonu je umístěn přímo v pojezdovém kole, a proto se jako vhodnější jeví provedení s vnějším rotorem. Na základě studia i ověřovacích výpočtů byly nakonec vybrány pro přímý pohon dva typy motorů – synchronní motor s permanentními magnety na rotoru a motor s transversálním tokem. Oba typy motorů jsou v této práci podrobně popsány. Pro přímý pohon nízkozdvižného vozíku byly následně navrženy motory v obou provedeních, které byly podrobně optimalizovány pomocí numerického programu využívajícího metodu konečných prvků. Podle návrhu byly oba motory vyrobeny, správnost návrhu byla následně ověřena laboratorním měřením. Synchronní motor s permanentními magnety na rotoru vykazuje lepší elektromagnetické vlastnosti a vyznačuje se jednodušší výrobou, proto se jeví pro tuto aplikaci jako vhodnější. Oproti tomu u motoru s transversálním tokem se dá při stejném objemu stroje ušetřit podstatnou část aktivních materiálů. Přínosem této práce jsou zejména výsledky podrobné optimalizace obou strojů i jejich vzájemné porovnání.
Vysokootáčkový synchronní stroj s vnějším rotorem
Král, Radek ; Knebl, Ladislav (oponent) ; Klíma, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá konstrukcí a návrhem vysokootáčkového synchronního stroje s vnějším rotorem. Práce je uspořádána do tří hlavních kapitol. První kapitola se zabývá teorií návrhu stroje a také mechanickými limity, které jsou u vysokootáčkových strojů významné. V této kapitole jsou také uvedeny příklady aplikací těchto elektrických strojů. V druhé kapitole je analyticky spočten výchozí návrh stroje. Tento návrh stroje je optimalizován a ve třetí kapitole této práce jsou znázorněny výsledky simulací metodou konečných prvků včetně vyhodnocení těchto výsledků.
Asynchronní motor s vnějším rotorem
Chvatík, Štěpán ; Bárta, Jan (oponent) ; Mach, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem asynchronního motoru atypické konstrukce, s rotorem umístěným na vnější části stroje, a jeho využitelnost ve vodohospodářském průmyslu, kde hlavním požadavkem je optimalizace jeho konstrukce z hlediska geometrických rozměrů. V úvodu práce je nejprve stručně vysvětlena problematika asynchronních motorů a jejich použití ve spolupráci s frekvenčními měniči a naznačen postup řešení práce. V následující kapitole je rozebírán elektromagnetický model výchozího návrhu stroje, jeho geometrické rozměry a možnosti jeho analýzy. Následně je proveden výpočet, nejprve analyticky pomocí programu RMxprt, a poté metodou konečných prvků v programu Ansys Maxwell. Třetí kapitola je věnována zevrubnému návrhu konstrukce stroje, včetně představení materiálu, ze kterých by měl být vyroben. Čtvrtá část práce se zabývá návrhem tepelné sítě, jejímž vstupem jsou převážně geometrické dispozice a elektrické ztráty v jednotlivých částech stroje. Na základě vytvořené sítě je vypočteno oteplení jednotlivých částí stroje, přičemž následně je prováděna kontrola, zda nebyla překročena maximální dovolená teplota vinutí. Předposlední část pojednává o genetickém algoritmu, jeho návrhu, a praktické využitelnosti v rámci optimalizace s požadavkem na minimální rozměry stroje. Jelikož není známo přesné konstrukční řešení mechanické části čerpadla, je poslední část věnována případové studii, ve které je provedeno srovnávání teoreticky dosažitelných rozměrů stroje v závislosti na kvalitě odvodu tepelných ztrát.
Konstrukce EC motoru s vnějším rotorem
Smrž, Ondřej ; Vítek, Ondřej (oponent) ; Huzlík, Rostislav (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na konstrukci EC motoru s vnějším rotorem. Jejím úkolem je seznámení s konstrukcí, základními vztahy, uplatněním tohoto typu motoru, s postupem návrhu magnetického obvodu s permanentními magnety a následným návrhem motoru. Dále pak dojde k ověření navrhnutého motoru metodou konečných prvků. V neposlední řadě shrne charakteristické vlastnosti a veličiny návrhu a dojde k porovnání prvotního návrhu s dalšími dvěma návrhy s určitými změnami v oblasti zubů statoru.
Vysokomomentové elektromotory pro pohony nezávislé trakce v oboru manipulační techniky
Höll, Jan ; Kurka,, Otakar (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Kuchyňková, Hana (vedoucí práce)
S rozvojem výkonové elektroniky i vysokoenergetických magnetů došlo k rozšíření synchronních strojů buzených permanentními magnety i do aplikací, kde je vyžadována plynulejší a náročnější regulace. Díky velké hustotě momentu, které mohou stroje buzené permanentími magnety dosáhnout, se začaly synchronní stroje uplatňovat i v přímých pohonech. Jednou z oblastí, ve které by se mohly přímé pohony uplatnit, je manipulační technika, kde je v současnosti většina pohonů pojezdu řešena pomocí asynchronního motoru, který je přes převodovku s pevným převodovým poměrem spojen s poháněným kolem. Navrhnout motor pro přímý pohon nízkozdvižného vozíku bylo i cílem této dizertační práce. Motor přímého pohonu je umístěn přímo v pojezdovém kole, a proto se jako vhodnější jeví provedení s vnějším rotorem. Na základě studia i ověřovacích výpočtů byly nakonec vybrány pro přímý pohon dva typy motorů – synchronní motor s permanentními magnety na rotoru a motor s transversálním tokem. Oba typy motorů jsou v této práci podrobně popsány. Pro přímý pohon nízkozdvižného vozíku byly následně navrženy motory v obou provedeních, které byly podrobně optimalizovány pomocí numerického programu využívajícího metodu konečných prvků. Podle návrhu byly oba motory vyrobeny, správnost návrhu byla následně ověřena laboratorním měřením. Synchronní motor s permanentními magnety na rotoru vykazuje lepší elektromagnetické vlastnosti a vyznačuje se jednodušší výrobou, proto se jeví pro tuto aplikaci jako vhodnější. Oproti tomu u motoru s transversálním tokem se dá při stejném objemu stroje ušetřit podstatnou část aktivních materiálů. Přínosem této práce jsou zejména výsledky podrobné optimalizace obou strojů i jejich vzájemné porovnání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.